Galeria zdjęć

Opis Rozdziału 3.

    Część trzecia książki – KANAŁY KRÓLEWIECKIE I NADNIEMEŃSKIE – przedstawia m.in. historię kanalizowania licznych ramion delty Niemna, tj. kanały: „Mały Przekop Fryderyka” i „Wielki Przekop Fryderyka”, a także realizację budowy pierwszego kanału żeglownego wykonanego przez G.J. Steenke, położonego w delcie Niemna „Kanału Seckenburskiego”.

   Ukazano historię budowy „Kanału Króla Wilhelma” (śródlądowy łącznik Niemna z Kłajpedą) oraz „Królewieckiego Kanału Morskiego” (morski łącznik Pilawy/Bałtijska z ujściem Pregoły i Królewcem/Kaliningradem).

 

Spis treści:

KANAŁY KRÓLEWIECKIE I NADNIEMEŃSKIE 

1. Przekopy Fryderyka

- krzyżackie regulacje rzeczne

- Mały Przekop Fryderyka

- Wielki Przekop Fryderyka

2. Kanał Seckenburski

- prace Georga Jacoba Steenke

3. Kanał Króla WIlhelma

- śluza w  Lankupiai

4. Królewiecki Kanał Morski

- kanalizowanie brzegu morskiego

- ujście Pregoły do Zalewu Wiślanego

 

Początek Rozdziału III książki "Osiem wieków wschodniopruskiej żeglugi, kanałów i dróg wodnych"

Książkowy początek Części Trzeciej

 

      Książka "Osiem wieków wschodniopruskiej żeglugi, kanałów i dróg wodnych" została ostatecznie napisana i wydana w 2014 r. Sądzić wypada, że jest ona pierwszym zestawieniem opisów wszystkich kanałów żeglownych lub spławnych na ziemiach dawnych Prus Wschodnich.

    Opisuje blisko 800-letnią historię wschodniopruskiej żeglugi, dróg żeglownych i kanałów dzisiejszego województwa warmińsko-mazurskiego i pomorskiego, obwodu kaliningradzkiego oraz części Litwy Nadniemeńskiej.

 

Uwaga: zamieszczone treści są przejawem stanu wiedzy autora oraz posiadanych lub dostępnych archiwów w latach 2013/2014.

 

Książka "Osiem wieków wschodniopruskiej żeglugi" - Część III

13 sierpnia 2021
Okładka książki "Osiem wieków wschodniopruskiej żeglugi, kanałów i dróg wodnych"
Logo 160. rocznicy otwarcia Kanału Elbląskiego

Kraina Kanału Oberlandzkiego