1. pl
0
0

Wybrane artykuły o Kanale Elbląsko-Oberlandzkim:

Filary kołowe pochylni na Kanale Elbląskim

Kraina Kanału Oberlandzkiego

Logo 160. rocznicy otwarcia Kanału Elbląskiego
Oberländische Kanal. Statek holowniczo-inspekcyjny "Steenke" na pochylni
Führer durch das Oberland. Międzywojenny przewodnik po Oberlandzie

Strona poświęcona DZIEDZICTWU KULTUROWEMU,

tematyce historii, teraźniejszości oraz przyszłości miejsc i okolic
Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego (zwanego m.in. Kanałem Ostródzko-Elbląskim),
żegludze śródlądowej i przybrzeżnej, w powiązaniu z innymi kanałami żeglownymi 

i śródlądowymi drogami wodnymi w Polsce, w Europie i na Świecie.
Tylko tyle. I aż tyle.


Początek dawnego Oberlandu: pochylnie JELENIE i CAŁUNY


Tutaj można, a nawet trzeba dać się wpuścić w kanał...

Ostatnio dodane:

01 września 2024
    Kontynuując temat obiektów i rzeczy niegdyś występujących, a których raczej nie dostrzeżemy już na współczesnym Kanale Elbląskim, zajmijmy się kolejnymi elementami dla urządzeń lub budowli kanałowych charakterystycznymi – a mianowicie znakami żeglugowymi na śluzach. Statek pasażerski "Kormoran" Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej w
16 sierpnia 2024
Gromadzenie materiałów ikonograficznych związanych z Kanałem Elbląskim Wstęp odredakcyjny     Kontynuujemy temat osoby, która niewątpliwie miała wpływ na ostateczny kształt Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego, a mianowicie J.F.A. Severina. Wiele wskazuje na to, że to dzięki niemu Steenke wybudował Kanał Seckenburski, a także wyjechał
01 sierpnia 2024
Artykuł opublikowany z okazji Dni Ostródy 2024     Pływający współcześnie szlakiem Kanału Elbląskiego statek pasażerski o nazwie „Ostróda” – nie był pierwszym po wojnie statkiem o takiej właśnie nazwie.      Ponadto trzeba wiedzieć, że co najmniej kilka jednostek pływających (m.in. parowiec holowniczo-towarowy

odniesienia

Port i punkt

Statki pasażerskie w ostródzkim Porcie Zimowym