tematyce historii, teraźniejszości oraz przyszłości miejsc i okolic Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego (zwanego m.in. Kanałem Ostródzko-Elbląskim), żegludze śródlądowej i przybrzeżnej, w powiązaniu z innymi kanałami żeglownymi i śródlądowymi drogami wodnymi w Polsce, w Europie i na Świecie. Tylko tyle. I aż tyle.
Tutaj można, a nawet trzeba dać się wpuścić w kanał...
Budowniczy Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego, radca budowlany Georg Jacob Steenke urodził się 1801 roku w Królewcu, a zmarł w wieku niespełna 83 lat w Elblągu, w kwietniu 1884 roku. W Elblągu został też pochowany.
Nekrolog informujący o śmierci Steenkego w Elblągu
(źródło:
W artykule „Rugowanie Kanału Oberlandzkiego i przyjemność ministra…” została opisana pokrótce historia nazewnictwa Oberlandu i Kanału Oberladzkiego.
Okładka opracowania „Prusy Górne. OBERLAND, zaginiona kraina, die verschwundene Landschaft” z 2021 roku, wydanego przez Centrum Kultury Prus Wschodnich w Ellingen
(źródło: archiwum
Kontynuujemy temat obiektów i rzeczy niegdyś występujących na Kanale Elbląsko-Oberlandzkim, a których współcześnie nie dostrzegamy na Kanale Elbląskim.
Zdjęcia pocztówkowe dolnych stanowisk pochylni Jelenie i Kąty z początku XX w.
Widoczne tabliczki z nazwami własnymi pochylni (źródło: fotopolska.eu)
Tym razem