tematyce historii, teraźniejszości oraz przyszłości miejsc i okolic Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego (zwanego m.in. Kanałem Ostródzko-Elbląskim), żegludze śródlądowej i przybrzeżnej, w powiązaniu z innymi kanałami żeglownymi i śródlądowymi drogami wodnymi w Polsce, w Europie i na Świecie. Tylko tyle. I aż tyle.
Tutaj można, a nawet trzeba dać się wpuścić w kanał...
Kontynuując temat obiektów i rzeczy niegdyś występujących, a których raczej nie dostrzeżemy już na współczesnym Kanale Elbląskim, zajmijmy się kolejnymi elementami dla urządzeń lub budowli kanałowych charakterystycznymi – a mianowicie znakami żeglugowymi na śluzach.
Statek pasażerski "Kormoran" Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej w
Gromadzenie materiałów ikonograficznych związanych z Kanałem Elbląskim
Wstęp odredakcyjny
Kontynuujemy temat osoby, która niewątpliwie miała wpływ na ostateczny kształt Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego, a mianowicie J.F.A. Severina. Wiele wskazuje na to, że to dzięki niemu Steenke wybudował Kanał Seckenburski, a także wyjechał
Artykuł opublikowany z okazji Dni Ostródy 2024
Pływający współcześnie szlakiem Kanału Elbląskiego statek pasażerski o nazwie „Ostróda” – nie był pierwszym po wojnie statkiem o takiej właśnie nazwie.
Ponadto trzeba wiedzieć, że co najmniej kilka jednostek pływających (m.in. parowiec holowniczo-towarowy