tematyce historii, teraźniejszości oraz przyszłości miejsc i okolic Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego (zwanego m.in. Kanałem Ostródzko-Elbląskim), żegludze śródlądowej i przybrzeżnej, w powiązaniu z innymi kanałami żeglownymi i śródlądowymi drogami wodnymi w Polsce, w Europie i na Świecie. Tylko tyle. I aż tyle.
Tutaj można, a nawet trzeba dać się wpuścić w kanał...
Kontynuujemy temat obiektów i urządzeń mostowych - „ruchomych”, niegdyś występujących na Kanale Elbląsko-Oberlandzkim, a których możemy już nie ujrzeć na Kanale Elbląskim.
Po wcześniejszych informacjach na temat mostów „obrotowych” (port wschodni Inspekcji Budownictwa Wodnego w Czulpie i most w Nowym
Ten statek pasażerski został zbudowany jako motorowiec w 1927 roku, przez elbląską stocznię F. Schichau Werft. Odegrał znaczącą rolę w tworzeniu nowoczesnej turystyki na kanale pomiędzy Ostródą i Elblągiem.
Statek pasażerski „Konrad” w komorze śluzy Zielona. Ponieważ budowla została zmodernizowania
Współcześnie okolice małdyckiej osady Czulpa powinny kojarzyć się z budowniczym kanału – inżynierem Georgem Jacobem Steenke, który tam mieszkał i skąd zarządzał szlakiem kanałowym.
Jednak wypada wiedzieć, że dosłownie tuż obok znajduje się miejsce związane z inną osobą, również będącą