1. pl
0
0

Wybrane artykuły o Kanale Elbląsko-Oberlandzkim:

Filary kołowe pochylni na Kanale Elbląskim

Kraina Kanału Oberlandzkiego

Logo 160. rocznicy otwarcia Kanału Elbląskiego
Oberländische Kanal. Statek holowniczo-inspekcyjny "Steenke" na pochylni
Führer durch das Oberland. Międzywojenny przewodnik po Oberlandzie

Strona poświęcona DZIEDZICTWU KULTUROWEMU,

tematyce historii, teraźniejszości oraz przyszłości miejsc i okolic
Kanału Elbląsko-Oberlandzkiego (zwanego m.in. Kanałem Ostródzko-Elbląskim),
żegludze śródlądowej i przybrzeżnej, w powiązaniu z innymi kanałami żeglownymi 

i śródlądowymi drogami wodnymi w Polsce, w Europie i na Świecie.
Tylko tyle. I aż tyle.


Początek dawnego Oberlandu: pochylnie JELENIE i CAŁUNY


Tutaj można, a nawet trzeba dać się wpuścić w kanał...

Ostatnio dodane:

17 maja 2025
Kontynuujemy międzywojenną podróż po krainie dawnego Kanału Oberlandzkiego z "podręcznym przewodnikiem" autorstwa elblążanina Wolfganga Greisera.      Elegancka łódź motorowa zabiera nas z nabrzeża w Elblągu za stosunkowo niedużą opłatą i przecina wody rzeki Elbląg, mijając słynną fabrykę samochodów Komnicka i elbląski
01 maja 2025
Niniejszym artykułem rozpoczynamy serię „przewodnicką”.     Kanał Elbląsko-Oberlandzki praktycznie od samego swego zarania pełnił, obok jakże ważnej funkcji gospodarczej (transportowej), funkcję stricte turystyczną. Wszak jego pochylnie były unikalnymi budowlami wodnym w skali nie tylko Europy, ale i ówczesnego świata. Budził więc
13 kwietnia 2025
     Na szlaku łączącym oberlandzkie jeziora – pomiędzy Jeziorakiem i odcinkiem pochylniowym – Steenke zainstalował (w liczbie 4) tzw. wrota bezpieczeństwa. Po lewej – wrota bezpieczeństwa BUCZYNIEC. Po prawej – wrota bezpieczeństwa MIŁOMŁYN (autor: C. Wawrzyński)      Zamknięcie wrót posadowionych tuż przed

odniesienia

Port i punkt

Statki pasażerskie w ostródzkim Porcie Zimowym